Dixit exit

Dirk van der Woude vdwoude at CISTRON.NL
Mon Jul 5 13:35:51 CEST 1999

"M. van Barschot" wrote:

> [...]

Raar is het niet, wel raar is dat een club met toch zeer beperkte
middelen zoveel tijd, energie en geld (twee ton, drie ton, ???)
investeert in een plan waarvan kennelijk al in een vroeg stadium
breed twijfel aan haalbaarheid c.q. resultaten bestond.
Roept wat herinneringen aan OGEM op (zie boek Boersma
daarover), want doet denken aan kennelijk uit de hand gelopen
groepsproces.

> Daarom zit ik nu in dubio. Moet ik nu wel of niet
> proberen de hele gang van zaken rond de wordingsgeschiedenis van Dixt voor
> jullie inzichtelijk te maken.

Dat zou mij wel wenselijk lijken. Als gezegd, het zou wel eens een
louterende spiegel kunnen opleveren met handvaten voor verbetering
van het iegn functioneren van de club. Zeg maar zoiets als een
parlementair zelf-onderzoek, gericht op het voorkomen van herhaling.
Te ontdekken fouten en vervolgens afrekenen zijn imho niet het doel
moeten zijn, dat stimuleert alleen maar niets doen. Van fouten kun
je wel veel leren, en dat zou de club zichzelf niet moeten onthouden.

> Op hoofdlijnen wil ik best iets proberen te schetsen. Degenen die er het
> fijne van willen weten kan ik aanraden de vergaderstukken en notulen van de
> redactie Democraat van april 98 tot en met april 99 bij het Landelijk
> Secretariaat op te vragen. Ook de vergaderstukken van de verantwoordelijke
> besturen uit die periode zullen waarschijnlijk enig licht op de zaak kunnen
> werpen.

Tja, kunnen we doen, maar een eerste proces-beschrijving en analyse van
een nauw betrokkene (zeg maar: een management-samenvatting) werkt
wellicht beter. Ofwel: als je tijd vindt, graag.