Dixit exit

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Mon Jul 5 11:56:09 CEST 1999

Vinden jullie het heel raar als ik zeg dat ik van de discussie rond Dixit
niks begrijp? Wat nou lek en onwil en zo? Waar gaat het in vredesnaam over.
Enige tijd geleden vond ik in De democraat een bijsluiter met de mededeling
dat er een nieuw blad zou komen. Nu ben ik bepaald niet te spreken over de
kwaliteit van De Democraat omdat er nooit eens een degelijk artikel in staat
waaruit blijkt waarom kamerleden van D66 een bepaald standpunt in de Kamer
innemen. In de afgelopen periode bijvoorbeeld over de standpunten inzake
Defensie, het kennisnet, de sociale verzekeringen etc. Obligate
interviewtjes, ja, maar daar zit ik niet op te wachten. Ik begrijp zonder
een interview ook wel dat nieuwe vertegenwoordigers in de raad etc.
enthousiast zijn, dus daar zit ik niet op te wachten. Wat moet ik als D66-er
dan met nog weer een nieuw tijdschrift? Zorg voor behoorlijke artikelen in
De Democraat, liefst niet in het Haagse jargon maar in gewoon Nederlands. We
hebben dan meteen een goed visitekaartje naar de niet-leden. Laten Van 't
Riet, Bakker en Van Walsum maar eens uiteenzetten waarom ze handelen zoals
ze handelen. Wellicht krijg ik er dan wat meer begrip voor en kunnen we als
partij eens een koers voor de toekomst uitzetten. Nu lijkt het alsof alles
afhankelijk is van het weer of meer in het bijzonder de windrichting.
Joop Swarte