Communicator

Joris van den Wittenboer J.van.d.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Thu Jul 1 16:41:00 CEST 1999

Onze opkoper van vodden etc kwam met het volgende idee:
> Waarom komt er geen coordinatie van de landelijke publicaties van D66, zowel
> de periodieke drukwerken als de electronische boodschappen? Zo schep je een
> forum. Dat lijkt me wel nodig nu we weer een kleine partij zijn geworden. Ik
> doel niet op een machtspersoon die alles in handen heeft, maar op een aantal
> afspraken en regels tussen verantwoordelijken, zoals eindredacteuren,
> webmasters en lijstmoderatoren/-eigenaren.
>
> Doel: op elkaar afstemmen van publicatiedata, doorgeven van indexen,
> aankondigen van nieuwe publicaties, eventuele full text van (andere
> [...]

Goed idee. Voor mij is het belangrijkste dat redenen waarom "wij"
ergens voor of tegen zijn bekend is bij de leden. Zodat deze zich op
de bekende feestjes adequaat kunnen verdedigen. We moeten toch
eens van dat losersimago afkomen. Als de leden al niets uit
kunnen leggen zal dat niet snel gebeuren. Leden moeten
beschikken over de argumentatie van de fractie. Openheid etc.
Daarom is het ook jammer dat alleen Bert zich hier begeeft (ok, het
kost je wat tijd, maar ik denk dat het wel belangrijk is). Ik heb
laatst dus ook een exemplaar van Dixit gekregen naar aanleiding
van een eerdere discussie over de leuke artikelen met argumenten
die in de verschillende bladen staan (redactie Dixit nog bedankt) en
niet voor alle leden beschikbaar zijn.

Ook hoor/lees je vaak dat een kamerlid of minister een bezoek aan
jouw stad heeft gebracht bij een of andere organisatie en waar jij
helemaal niets van af wist. Soms wel jammer omdat je er graag bij
had willen zijn.

Een goed idee dus.

Groeten,
Joris van den Wittenboer

Treating someone second-class will never get first-class results