verantwooding EO-dag!!

Enschede, M (ICT) m.enschede at KPN.COM
Thu Jul 1 13:57:59 CEST 1999

Misschien moet je het maar niet melden dat je soms ook naar de
ledenvergadering van de SGP gaat ;-)

-----Original Message-----
From: Joost Boermans [mailto:joost at businessnet.net]
Sent: Thursday, July 01, 1999 1:38 PM
To: d66lijst
Subject: verantwooding EO-dag!!

Gelovigen, hierbij de verantwoording!

wat een opwinding, alsof het nieuw is dat een @d66.nl -er bij een dergelijke
activiteit is. Ik heb tijdens die activiteit overigens meerdere D66-ers
gezien en *geloof* dat er tussen de aanwezige jongeren ook wel een paar
D66-stemmers waren, maar dat alles terzijde. Ik wil mijn EO-ervaring
uiteraard graag met jullie delen... De reden waarom ik er ben geweest was
dat ik gewoon benieuwd was hoe zo'n dag is, wat er gebeurt e.d.. Naast
nieuwsgierigheid speelde mee dat ik benieuwd was *wie er nou op z'n dag
kwamen* Zijn het de dames met de lange rokken of zijn het de alledaagse
jongen uit onze maatschappij ? Ook speelde mee dat ik, tijdens mijn tijd in
het landelijk bestuur van de JD, o.a. veel gesproken heb met CDJA en RPF-J
etc. De *jongeren* daar zijn niet allen tussen de 12-27 zijn maar vaak veel
ouder (deels een verklaring waarom dergelijke organisaties zo groot zijn).
Ik was benieuwd of het EO-jongerendag publiek misschien ook wel ouder was.
Dit bleek absoluut niet het geval, men was echt *jong*.  Daarnaast was het
erg opvallend om te zien hoe volgzaam en netjes men is. (Bart van Leeuwen
[presentator] zegt eenmaal tegen de aanwezigen dat ze moeten gaan zitten na
een "zeer swingend optreden" van Delerious!! (?) en spontaan gaat iedereen
keurig terug naar zijn/ haar plaats en zit! Volgens mij hoeven ze dat bij
geen enkel ander evenement in de ArenA te proberen, maar dat terzijde.
(overigens waren er maar 3 (?) politie-agenten, en ook dat zie je volgens
mij niet vaker bij 55.000 man opkomst!!) verder kan ik er nog veel meer over
vertellen, maar zou een ieder die daarin geinteresseerd is willen aanraden
om over een jaar zelf eens een kijkje te nemen, de toegang is gratis ...  al
moet/ mag iedereen wel een bon invullen om een bijdrage te leveren in de
kosten (fl. 10,00-) veel plezier..

Overigens is er op di. 12 okt. a.s in Hilversum een ARV van D66 Noordholland
(19.30 uur) en natuurlijk wil ik dan alle vragen graag beantwoorden...
Thema: Geloof en politiek  (.....!!)

Tenslotte:
Even voor de duidelijkheid, al zou het niks uitmaken maar ik bicht graag
goed (!), ik ben er niet via een uitnodiging van de Staten gekomen, maar
puur Prive! enne nee, ik ben niet bekeerd, maar wel overtuigd!

Verder wens ik ieder "een smakelijke voortzetting met spekjes en zo"

NB.
Bert ( [nickname Ernst ;-) ] Bakker) dank voor de uitvoerige reactie, Goed
dat het geen verantwooding achteraf is, maar vooraf *raadplegen*, kunnen je
collega's een voorbeeld aan nemen (!)

Succes,

Joost
j.boermans at d66.nl <mailto:j.boermans at d66.nl>