De fractie op de lijst

Rembert Oldenboom rembert at EURONET.NL
Thu Jul 1 13:09:53 CEST 1999

Hoi Arthur,

Een website is een volkomen ander medium dan een mailinglist. Soit,
het zijn beiden 'internet-verschijnselen'. Met een mailinglist haal
je alle wachtende mailtjes op, verbreekt onmiddelijk de modem
verbinding en gaat rustig de lijst lezen met een goede bak
koffie/thee. Met een website moet je expliciet naar die website,
aldaar zoeken wat er nieuw is enz. Zeer tijdrovende bezigheid.

Een tussenvorm lijkt me wel een goed idee: als er iets wordt
veranderd op de website, maak er dan melding van in deze lijst. Dan
kunnen de mensen op de lijst op dat moment besluiten om toch weer
even online te gaan en de website te bekijken als het betreffende
onderwerp hun interesse heeft.

Verder is een website meer een publicatie-medium dan een interactief
discussie medium - hetgeen deze mailinglist is. Als de fractie hun
standpunten enkel op de website zetten zodat mensen er kennis van
kunnen nemen, dan lijkt dat wel heel leuk maar nog steeds is er geen
kontakt, nog steeds geef je hiermee, althans mij, het gevoel dat de
lijst eigenlijk niet aux serieus wordt genomen.

Greetz,

Rembert Oldenboom.