Openbaar advies

A.H.L. Westerouen van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Sun Jan 31 22:28:31 CET 1999

> Welke
>strategie en tactiek
>zou je kunnen volgen tegen deze neo-Mussertiaan? Hele goede
>tips mogen ook
>persoonlijk gemaild worden.

Alleen omdat hij een partijgenoot aanvalt? Nee, Vreekamp. Ik ben blij
met een Henk Westbroek. Er moeten meer Westbroeks komen. Hij
ontmaskert zonder schaamte het kleffe ons-kent-ons wereldje van veel
carrieremakende beroepspolitici. Hij stelt zich onafhankelijk op, en
heeft een eigen, niet Haagse terminologie. Verfrissend. Wat Mussert?
Mussert was een laffe meeloper met de Nazi's. Westbroek loopt met
niemand mee, maar schopt de marcherende politieke conformisten tegen
de kuiten. Hij laat opgeblazen beroepspolitici-ego's knallen. Hij
wijst op hypocriete verschijnselen als troetelturken, een fenomeneen
dat in politiek correct Nederland als een besmettelijke ziekte om zich
heen heeft gegrepen. De gevestige partijpolitieke orde heeft Leefbaar
utrecht opzettelijk buiten spel gezet. Zoals dat ook gebeurde met
Leefbaar Hilversum. Mag de man alsjeblieft van zich afbijten. Ik hou
van onafhaneklijke onaangepaste geesten. Ze zijn de peper in de slappe
soep die onze democratie dreigt te worden...