Hardleers hoofdbestuur

Roelof van Netten roelof.van.netten at TIP.NL
Wed Jan 27 21:34:51 CET 1999

Ben het op veel punten eens met Andor.

Als we binnen D66 voorkeursacties onder voorwaarden accepteren, dan dienen
die voorwaarden onverkort te worden gehandhaafd.
Zelf ben ik evenmin een fan van voorkeursacties. Maar het heeft geen zin ze
te ontkennen.
Als ik een ander D66-lid attendeer op een in mijn ogen geschikte kandidaat
is dat in principe ook al een voorkeursactie. Een kleintje maar toch.
Dus als ze er toch zijn, dan verdient het in mijn ogen dan ook aanbeveling
het te reguleren om daarmee te voorkomen dat het helemaal uit de hand loopt.
Maar dan wel naleving van deze regels.
HB???

Een ander punt dat Andor aankaart is mi nog schokkender.
Uit de voorkeursacties rond de kandidaatstelling voor het EP blijkt het
behoudende karakter van veel leden van D66.
Gevestigde orde die naamsbekendheid inzet om andere leden van deze
gevestigde orde op hun plek te houden/te krijgen?
Het lijkt er zeer op.

Krijgen we bij de kandidaatstelling voor de 2e kamer straks weer brieven
van EP-leden met een stemadvies??

Een goed spreekwoord zegt "goede wijn behoeft geen krans".
Blijkbaar behoeven de huidige nummers 1 en 2 wel een krans!
Mi veelzeggend.

Roelof van Netten