rekening rijden

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Tue Jan 26 08:11:58 CET 1999

>Geen vrachtverkeer in wagens zwaarder als 3.49 ton op de weg tussen 7.00
>en 19.00.

Naar verluidt verdienen we met zijn allen nog steeds heel veel geld aan
logistiek en transport, dit is echt onhaalbaar. Vrachtwagens rijden hier
weg gebaseerd op de tijd dat ze bij hun klant moeten zijn; die werkt met
Just-in-Time management, zodat hij geen voorraden aan hoeft te houden (die
zitten "in de pijplijn" - op de boot en op de weg). Daardoor kunnen produkten
goedkoper worden.

Ten eerste krijg je de hele EG over je heen; ten tweede zouden producenten
weer voorraden moeten gaan aanhouden: grotere fabriekshallen, duurdere
produkten.

Ik ben het wel eens met de stelling dat files files voorkomen. Aan de andere
kant vind ik dat er gepoogd moet worden door spreiding en alternatieven op
zijn minst het wegennetgebruik te verbeteren.

Thuiswerken zou ik ook kunnen - als tenminste telecommunicatie in dit land
betaalbaar was. Het is te hopen dat met de komende concurrentie de KPN
zwaar door de knieen moet, zodat de tarieven eindelijk op een redelijk
(Amerikaans) niveau komen. Ook dat zou weer een procentje of wat aan het
fileprobleem bij kunnen dragen.

--
Cees de Groot               http://www.xs4all.nl/~cg    <cg at cdegroot.com>
=====