VVD/D66

Monique de Vos-Verwaijen devos.verwaijen at WORLDONLINE.NL
Sun Feb 28 16:40:44 CET 1999

Ik zie mijzelf als liberaal, al van jongs af aan. 17 jaar geleden ben ik
kortstondig lid geweest van de JOVD, ondat ik mezelf liberaal vond en jong
was. Ik was echter ook lid van Amnesty International en merkte, dat de
overige JOVD-leden dat maar vreemd vonden. Ik vond mezelf iets socialer en
minder conservatief dan de JOVD-leden, die overigens altijd erg negatief
waren over D66 en ben met de JOVD gestopt. (Nu ligt dat natuurlijk ook aan
het soort mensen, dat er toevallig bij een afdeling zitten, hier waren dat
jonge meisjes in rokken en jongens met bordeaurode spencers en een aardappel
in hun keel.)  De politiek volgend in die tijd had ik affiniteit met de
meeste standpunten van zowel VVD als D66. Tegenwoordig echter vind ik de VVD
te conservatief en te onsociaal, zie bijv. ook het asielzoekersvraagstuk.
Ik heb het gevoel, dat de VVD en D66 weliswaar allebei liberaal zeggen te
zijn, maar toch meer van elkaar  zijn gaan verschillen gedurende de
afgelopen jaren. D66 is toch redelijker en socialer in zijn standpunten.

Monqiue de Vos-Verwaijen