Autobelasting per kilometer

Peter Terporten Peter.C.M.M.Terporten at INTER.NL.NET
Sun Feb 21 20:53:10 CET 1999

Niet dat ik tegen het belasten van auto's ben (dat is een andere discussie)
maar de plannen om een kilometerbelasting in te voeren lijken mij een ramp
te worden.

Hoe worden in het buitenland verreden kilometers buiten dit systeem
gehouden?

Hoe wordt de belasting van buitenlandse auto's die hier komen rijden geïnd?
Of kan de Nederlander onder de belasting uit door een auto in het buitenland
te kopen?

Het argument is ook onbegrijpelijk: de benzineprijs zou niet verder omhoog
kunnen? Wegens grensproblemen? Die zijn er in het per kilometer systeem -
blijkens bovenstaande punten - evengoed. Zie bovenstaande punten.

Peter Terporten