Zero-tolerance (v/h drank enzo)

D Sundman dsundman at NETLAND.NL
Sat Feb 20 11:49:45 CET 1999

Het is uitermate gevaarlijk om het beleid van politie/justitie in de USA als
voor beeld te nemen voor nederland. Nog gevaarlijker is het om EEN deel van dat
beleid eruit te lichten.

Het "3 x you're out" beleid.
Het feit dat daar de doodstraf is, het feit dat de gevangenissen vol met
'kleine' drugsdelicten zitten, de gemeleerde bevolking, en last but not least
het 'jury systeem van rechtspraak" En ja het is inderdaad zo dat de politie je
daar aan kan houden als je er verdacht bijloopt.
Vraag ELKE zwarte man of vrouw maar eens hoe ze dat ervaren..

Nee het beleid van de USA kan niet echt als voorbeeld dienen van hoe het moet.
Sterker nog het "land of the free", is anything but that when it comes to
JUSTICE". Een woord dat, hoe dan ook, toch al beladen is als de overheid daar
het alleenvertonings-RECHT op heeft {;-(((
Daar zijn, ook in Nederland, recente voorbeelden genoeg van.