idee uit ervaring

D Sundman dsundman at NETLAND.NL
Fri Feb 19 00:41:05 CET 1999

knip knip

DB. Het is merkwaardig hoe in "Het Nederlandse"  dikwijls de oplossing gezocht
wordt in het verhogen van belastingen. Of dat nu auto's of alcohol betreft.
In het geval van alcohol lijkt een 'zero tolerance' beleid niet verstandig.
Strict genomen, en hoe kan je zero anders nemen? Betekent het zelfs geen
rumboon.
Hogere accijns stopt alleen de persoon die geen geld voor een borrel kan lenen.
Zelf met Zweden op cursus gezeten in Duitsersland waar die lui zich ELKE nacht
letterlijk te barsten zopen. Geen optie dit.

Wat wel helpt is de strafmaat CONSEQUENT verhogen. Gestopt, geblazen en boven de
NU geldende alcohol limiet bevonden....?
Rijbewijs weg voor X periode, auto wordt inbeslag genomen.
Lease auto? Geen probleem, boete equivalent aan de waarde van de auto. Geen
uitzonderingen, geen verzachtende omstandigheden, geen uitkering.

Second offender? Rijbewijs weg voor 10 jaar.
(Na 10 jaar is hij/zij of een volkomen alcoholist, of volkomen ontnuchterd)
{;-()

Third time out for life

Dan zijn er die zich echt nergens iets van aan trekken, die blijven er altijd,
onder elk systeem..