Ocalan

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Wed Feb 17 00:22:52 CET 1999

e.r. stolp wrote:

<knip>

> Als het gerucht gaat dat Ocalan naar Nederland wil komen wordt het
> complete
> Nederlandse luchtruim afgesloten om te verhinderen dat hij een
> aanvraag
> voor politiek asiel kan doen.
>
> <knip>

De nederlandse luchthavens zijn volgens mij EU-buitengrenzen (en dus
Schengen buitengrenzen).
Daar worden niet alleen mensen tegengehouden die Nederland niet binnen
mogen, maar ook mensen die niet naar Frankrijk mogen, of niet naar
Duitsland (om maar een paar te noemen)

Ik wil mij er niet mee bemoeien of de PKK een terroristische organisatie
is of niet, ook wil ik mij er niet mee bemoeien of zij wel degenen zijn
die Koerdistan zouden moeten vertegenwoordigen, want daar weet ik gewoon
te weinig van.
Wel heb ik het gevoel dat er een onafhankelijk Koerdistan hoort te
bestaan.
De Koerden zijn ooit eens door de Ottomanen veroverd.
Bij de val van dat Ottomaanse rijk werd de Koerden bij het verdrag van
Sevres in 1920 de onafhankelijkheid beloofd.
Die belofte is nooit nagekomen, naar ik heb vernomen alweer door die
nare Engelsen die in het midden oosten zaten en zich overal mee
bemoeiden.

--
Glenn Mellonius
mailto:glenn.mellonius at inter.nl.net