Fouilleren in uitgaansgebied en meer

GWC van den Berg berg7600 at WXS.NL
Sun Feb 14 13:28:29 CET 1999

J.P. Verhoef wrote:

> Beste Lijsters,
>
> Wanneer over een bepaald onderwerp een discussie is zoek
> ik vaak naar analogien. Bij de discussie over het fouilleren
> moest ik denken aan de reeds langs bestaande methode die
> de politie gebruikt bij het controleren op drankgebruik. Deze
> controle berust voor een deel op vermoeden (of aantoonbaar
> weggedrag) aan de andere kant heb je de grootscheepse
> drankcontroles. Ik vraag me dan ook af waarom in een
> aantal gevallen geen grootscheepse controle op wapenbezit
> e.d.mogelijk is. Hetzelfde gevoel had ik met het gebruik van
> [...]
Reactie
Interressante gedachte. Ik ben bebieuwd wat daar tegenin te brengen is.
Waarschijnlijk verandert dediscussie hierdoor. Niet zozeer de controle
op zich, maar onder welke omstandigheden vindt controle plaats.
Waarschijnlijk hangt het ervan af in hoeverre gericht op bepaalde
uiterlijke kenmerken gecontroleerd woordt. Daar begint de gedachte te
hellen.
met vriendelijke groet,
Gerard van den Berg