kosten congres

Inge Hagens inge at CISTRON.NL
Thu Feb 11 16:52:48 CET 1999

> Verkijk je niet op de reiskostenvergoeding, zoals bij de JD. Dat is
> maar een heel klein bedrag, en elke aanvrager moet door de zeef van
> het gemotiveerd vragen. En de kosten liggen veel hoger, zoals ook

De reiskosten van Groningen (centrum) tot Veldhoven zouden al 75 gulden
zijn met het openbaar vervoer. Dat is dus niet echt een klein bedrag.
Probleem zit 'm, net als bij de JD, veel meer in het feit uit welke
gelden die reiskosten vergoed moeten worden. Moeten de mensen die het
wel kunnen betalen dan nog meer betalen om mee te betalen aan hen die
het niet of slechts gedeeltelijk kunnen betalen?

> Marc Giebels en Atilla Arda schrijven. Ikzelf heb een OV-kaart [die
> ik ook zelf betaal - zolang ik nog werk heb, niet helemaal zelf] en
> logeer daarom bij voorkeur niet [ik houd van confortabel logeren als
> het dan toch moet]. Ook al nam ik zelf brood mee, was ik meer dan 100
> gulden kwijt - zonder reiskosten dus! Doorniks' idee lost dus niets
> op.

Ik denk dat het niet oplost om twee-daagse congressen af te schaffen,
de reiskosten worden er niet minder van: het is nog steeds een heen en
een terugweg namelijk. De verblijfkosten echter wel, maar ik denk dat
het mogelijk moet zijn om naast de dure overnachtingsmogelijkheden in
het congrescentrum ook goedkopere overnachtingsmogelijkheden aan te
bieden voor mensen. Bijvoorbeeld een jeugdherberg of bij collega-
partijgenoten in de buurt.

Groet,
Inge Hagens
D66 Cuijk