Ministeriele verantwoordelijkheid

Andor Admiraal admiraal at ADN-INTERNET.COM
Tue Feb 9 15:42:19 CET 1999

>Terugwerkende politieke verantwoordelijkheid is een boeiende exercitie,
>dunkt me. Geheel consequent zou zijn wanneer Netelenbos moet aftreden. In
>ieder geval dient ze verantwoordelijkheid te nemen.

In dat geval hoop ik dat je een indrukwekkend namelijstje klaar hebt.
Wanneer, zolang er dingen bovenkomen in de Bijlmerenquete, de minister van
Verkeer en Waterstaat steeds moet aftreden, dan hebben we er nog heel wat
nodig de komende weken! Wat zei Andy Warhol ook alweer? In de toekomst is
iedereen voor 15 minuten minister?

Zonder gekheid, ik blijf bij mijn standpunt dat het oplossen van reeele
problemen de voorkeur verdient boven het al dan niet met terugwerkende
kracht naar huis sturen van ministers of mensen die dat zijn geweest. Het
geeft misschien een lekker gevoel maar meestal is er niets mee opgelost.

Groet, groet,
Andor.