Ministeriele verantwoordelijkheid

Andor Admiraal admiraal at ADN-INTERNET.COM
Tue Feb 9 02:17:35 CET 1999

Waar kom toch die obsessie in Nederland met aftredende ministers vandaan?
Het lijkt wel alsof het aftreden van een minister het hoogtepunt van
politieke daadkracht, zuiverheid en goed bestuur is. Of is het misschien
vanwege de nadruk die de media leggen op de positie van personen, vanwege
het dramatische effect hiervan? Ik weet het niet, maar ik vind dat gezeur
over aftreden bij elk incident bijzonder storend. Begrijp me niet verkeerd,
ik geloof in ministeriele verantwoordelijkheid en vind zeer zeker niet dat
iedereen altijd moet blijven zitten. Het lijkt echter een nationale
obsessie te worden onder mensen zoals wij (de mensen die Den Haag Vandaag
kijken en D66-congressen afstruinen).

Groet, groet,
Andor.