aanvulling europese lijst e.a.

Michel van Hulten michelvanhulten at WXS.NL
Sun Feb 7 21:56:07 CET 1999

Op zaterdag was ik aanwezig in Veldhoven en kon dus ook stemmen voor de lijsttrekker
van onze Europese lijst. Gelukkig heb ik goed gestemd. Is het ook anderen al
opgevallen dat het in onze interne partij-democratie zo is dat om mee te mogen
bepalen wie de lijsttrekker wordt bij Tweede Kamerverkiezingen en bij onze Europese
lijst, dat je dan wel bereid moet zijn de reiskosten te betalen naar het op dat
moment aangewezen congrescentrum en dat je een entree moet betalen? Laten we zeggen
samen 100 gulden. Heeft ieder lid van D66 dan even veel mogelijkheden om aan deze
democratie mee te doen?

Uit het bericht van Boermans (het was gelukkig nog niet in het nieuws) begrijp ik
dat ik nu via Dijkstal en Bolkestein (immers voorzitter van de Liberale
Internationale) binnenkort het politieke vriendje ben van o.a. mevr.Dupuis. Daar
word ik niet vrolijk van. Ongetwijfeld zal de een of andere slimmerd wel opmerken
dat ik dan ook zondag had moeten komen om tegen te stemmen. Helaas moest ik dringend
elders zijn. Maar de keus van de meerderheid van mijn partijgenoten (althans
voorzover ze het betalen konden en de tijd hadden om in Veldhoven te komen) is
inmiddels wel gemaakt. Nu maar hopen dat de minder reizende partijgenoten een andere
keus gemaakt zouden hebben. Met beste groet,
Michel van Hulten.

de definitieve lijst!