omroepzaken

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Fri Feb 5 00:54:41 CET 1999

Laurens Bonnema schreef:

> Voor zover ik weet, is er wereldwijd al "volop" Nederlands te horen op
> de korte golf. Dat heeft wel als nadeel dat je van tijd tot tijd moet
> veranderen van frequentie, maar toch. Mijn oom werkt bij de Wereldomroep en
> zijn programma's zijn tot in Colombia kristalhelder te ontvangen. Een
> zendertabel kan gevonden worden op de website van de wereldomroep, maar op
> verzoek sturen ze je er één kosteloos toe.

Ik weet er alles van.
Ik ben Indisch en heb in Indonesie jarenlang met veel plezier naar de
Wereldomroep geluisterd.
In Europa (op reis) is het enigszins onhandig.
Je hebt een kortegolf radio nodig die je speciaal moet meenemen. De
uitzendtijden kunnen soms ongelukkig zijn. In de zomer wordt
tegenwoordig de hele ochtend het programma van ik dacht radio 2
doorgegeven. Zeer goed idee, dan hoef je niet speciaal op tijden te
letten en heb je toch elk heel uur nieuws.

Mr. A.H.L. Westerouen van Meeteren schreef:

>AM 747 , radio 1 op de middengolf, is tot diep in Spanje en Hongarije te
>horen. Tip: ga op een heuvel staan om een uur of elf des avonds en geniet
>van Gute Nacht Freunde....

AM is in verre landen alleen 's avonds goed te ontvangen. Of ik heb een
rotte radio. ;-)

Hoe past de Wereldomroep eigenlijk in het omroepbestel??
Van wie is het??
Is het een "overheidsomroep" ??

--
Glenn Mellonius