Internet en Regels

e.r. stolp stolp at SIGNAAL.NL
Wed Feb 3 17:36:07 CET 1999

Unclassified

>Natuurlijk heeft de `gewone wereld' last van dit ongrijpbare,
>vrijheidslievende net. Kinderporno bijvoorbeeld. Maar kan je het net
>verwijten dat er kinderporno bestaat? Wanneer een stelletje
>semidelinquente frustro's kinderen gaat misbruiken voor ranzige
>pornofilmpjes, dan dienen die frustro's aangepakt te worden. Niet een
>internet waarop toevallig een deel van die plaatjes terecht komt. De
>boodschapper en de boodschap moeten gescheiden worden. Een provider
>laat principieel, als het goed is, *alles* door en heeft geen
> [...]

Wat is er eigenlijk tegen kinderporno op het internet?
Het bezwaar tegen kinderporno is het misbruik van kinderen dat nodig
is om het te maken. Maar dit bezwaar vervalt als het gaat om plaatjes
van 10 of 20 jaar oud die nu alsnog op het net gezet worden.

Je zou zelfs kunnen stellen dat gratis porno op het net de koopkrachtige
vraag naar nieuw materiaal ondermijnt en dus leidt tot minder misbruik
van kinderen nu.

Overigens heb ik ondanks alle media aandacht, nog nooit kinderporno gevonden
op het net maar ik geef eerlijk toe dat ik ook niet goed gezocht heb.

Emiel Stolp