Openbaar advies

M. van Barschot mvbarschot at VOACZ.COM
Mon Feb 1 16:49:24 CET 1999

Wat een onzin. Laten we de verantwoordelijkheid voor die massaslachtingen
vooral leggen waar die hhort. Dat is om te beginnen bij de Engelsen. Met hun
eeuwenlange "verdeel-en-heers" politiek hebben zij de spanningen tussen de
moslims en de hindoes zover opgevoerd dat ze de perfecte voedingsbodem voor
de slachtingen hebben gelegd. Bovendien hebben ze op nauwelijks geprobeerd
om de souvereiniteitsoverdracht soepel te laten verlopen. Het deel van de
verantwoordelijkheid dat niet bij de Engelsen kan worden gelegd, moet bij
die moslim- en hindoeleiders worden gelegd die in hun eigen belang de
onderlinge haat hebben aangewakkerd. Gandhi hoort duidelijk niet bij deze
groep.

Mark