Schandelijke suggestie

Andor Admiraal admiraal at ADN-INTERNET.COM
Mon Feb 1 16:19:18 CET 1999

At 16:16 1-2-99 +0100, GWC van den Berg wrote:
>Reactie:Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees het tegenovergestelde.

Geen zorg, ik heb gelijk ;-) Tenminste: ik denk niet dat de algemene opinie
van de man in de straat bepaalt van welke partij de liberale politiek
actieve burger in Nederland lid wordt. De mening van de politiek
geinteresseerde en zelfs stemmende man in de straat is al iets genuanceerder.

D66 is de partij bij uitstek die opkomt voor mensenrechten,
vrijheidsrechten en de eigen verantwoordelijkheid van het individu. Ik denk
dat er heel wat burgers zijn die zich hierdoor enorm aangesproken voelen
maar niet weten dat D66 op deze onderwerpen de pool bij uitstek is in het
politieke krachtenveld. Als onze partij aan de hand van haar nieuw
verworven ondertitel daadwerkelijk het verband tussen haar standpunten aan
de kiezers duidelijk maakt, zou dat kunnen betekenen dat echte liberalen
uit de VVD naar ons over zullen lopen, maar ook mensen uit de PvdA en
GroenLinks die juist aan dit soort onderwerpen een hoge waarde toekennen.
Het is niet de meerderheid van de Nederlanders, nee, maar zoals Wim Dik
laatste zei: wie op alle markten tegelijk adverteert verkoopt niets. Gezien
de laatste peilingen zou hij daar wel eens gelijk in kunnen hebben maar zou
dat ook betekenen dat daar wel iets aan is te doen!

Groet, groet,
Andor.