geloven

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Fri Dec 31 14:13:01 CET 1999

Vooral voor De Knikker,
Nee, niet bang voor de duivel, trouwens ook niet voor God. Er was een
verzoek om in deze discussie te vermelden of je gelovige danwel atheïst was.
Aan dat verzoek kan ik niet voldoen omdat ik gewoon niet weet of er een god
is. Ik weet alleen dat Hij waarschijnlijk niet voldoet aan het beeld van de
god die achter menselijke dogma's schuil gaat. Ik weet ook niet of Hij
degene is die de big boom (of de big flash) veroorzaakte. Kortom: ik weet in
dat opzicht helemaal niets maar ik merk dat anderen het wel weten. Zij
geloven dat er een God is of ze geloven dat Hij er niet is. De eerste
categorie noemen we hier blijkbaar gelovigen, de tweede categorie
ongelovigen maar ik zie nog steeds het verschil niet want beide "kampen"
hebben hun eigen dogma's en ik hou niet van dogma's
Joop Swarte