Aandrang

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Fri Dec 24 21:10:31 CET 1999

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Rik Jungmann <rik.jungmann at wxs.nl>
Aan: D66 listserver <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Datum: donderdag 23 december 1999 10:00
Onderwerp: Aandrang

|Via, via sijpelt er af en toe iets van de list door tot mij. Dat leidt tot
|aandrang om iets te mailen.
|
|Ik werd attent gemaakt op de kritiekloze lofzang van Andor Admiraal op de
|Europese lijsttrekster van D66 die hij voor eigen parochie preekte op de
|list.
|
|Ik had daarvoor al de NRC gelezen en daar aan overgehouden dat Lousewies het
|voor gezien hield in Brussel en ging zingen. Ik dacht nog: "Dat is snel... ,
|maar misschien zingt ze wel mooi."
|Ik vrees dat het posten van tegengif op een lijst van pakweg 200 D66'ers
> [...]

Ach,

Misschien wordt D66 wel te oud. Wie zal het zeggen?
Opschudding en Lousewies handelen enigszins in de geest van D66:
We laten het politieke bestel ontploffen en dan heffen we onself op.
Klein detail, Lousewies is er niet in geslaagd om het Europolitieke bestel op te
blazen maar wil zichzelf kennelijk maar al te graag opheffen.
Opschudding, de naam zegt het al, heeft D66 uitsluitend opgeschud, echter niet
tot ontploffing gebracht en heft zichzelf vervolgens op.
Daarom aan het einde van de eeuw nog deze bekende raad aan allen die het bestel
willen opblazen:

Je bent een rund als je met politiek vuurwerk stunt.

Allen fijne kerstdagen en succes met de Y2K bug.

Ernst Debets/ Zaanstad