Aandrang

Marc-Jan mjahne at HOME.NL
Thu Dec 23 12:18:15 CET 1999

Jammer Rik dat ook jij niet verder bent gekomen dan de kop op de
voorpagina van de NRC. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder de berichten
hier op de lijst las dan dat ik het artikel las, had wel net het artikel
in HP/DeTijd gelezen waar Andor naar verwees. Mijn verbazing was dus ook
groot toen ik in de eerste berichten hier op de lijst hoorde dat
Loesewies teleurgesteld was en wilde opstappen. Blijkbaar hadden een
aantal van deze vlotte zangvogeltjes ook niet het bewuste artikel
gelezen en gingen ze uit van andere media die berichtten over het NRC
artikel.

Ik denk overigens dat het goed was van Andor om even te reageren op de
vele postings op deze lijst met name omdat Loesewies zelf niet in staat
is dat te doen op dit moment. Tuurlijk preekt hij voor eigen parochie
wanneer hij dat hier op de lijst doet, veel meer kan hij als medewerker
natuurlijk ook niet doen (hoewel ik me kan voorstellen dat ook contact
is gezocht met de diverse media). Ik vind daarbij dat je van een
medewerker mag verwachten dat er enige loyaliteit is en dus niet vreemd
op moet kijken dat er vanuit die hoek weinig kritiek komt. Zou volgens
mij ook niet goed zijn, kritiek van medewerkers kan en is zeer wenselijk
maar dan wel binnenskamers.

Marc-Jan