Lousewies en "de leugen"

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Thu Dec 23 10:56:10 CET 1999

> From:         "Ramon Barends \(D66\)" <r_barendsd66 at hotmail.com>
> To:            d66 at nic.surfnet.nl
> Subject:     Re: Lousewies en het artikel

> mail haar op lousewies at vanderlaan.net en je krijgt antwoord

Of Lousewies echt zo blij is met deze tip waag ik te betwijfelen.
Gaan we nu massaal uitleg vragen?  Ik kan me voorstellen dat er werk ligt
te wachten dat meer urgentie heeft. Geef haar liever t.z.t. (na Cuba) even
de gelegenheid om in een keer voor allen op deze lijst te reageren.

Als er iemand is die hoogst serieus is en kwaliteitswerk levert dan is
dat Lousewies. Het NRC verhaal -en overigens ook het vervolg daarop
gisteren- is ongetwijfeld een voorbeeld van een manier van werken van de
pers waaraan nog onlangs de Majesteit refereerde. In feite heeft Andor dat
ook met zoveel woorden gezegd.

Het is geen kunst om een schertsend bedoelde opmerking eruit lichten en
uit te vergroten. Het lijkt me in dit geval zinvoller de integriteit van
de journalist ter discussie te stellen.

William Oosterwijk
D66 Drenthe