de kwestie Doembo

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Tue Dec 21 22:20:03 CET 1999

Wat de discussie nog ontbeert is een context waarin onderwerpoen (bv CO2)
kunnen worden geplaatst en uitgangspunten waaraan alternatieven kunnen
worden getoetst (al is het maar op hoofdlijnen). Volgens mij zijn we het
daar snel over eens. Wat ik mis is een aanzet tot zo'n
context/uitgnagspunten zodat we de onderwerpen in onderling verband kunnen
(blijven) zien, waar nodig kunnen relativeren en ook in staat zijn om
onderwerpen te benoemen die kennelijk van belang izjn binnen de context
'maatschappij en duurzaamheid'.

In een eerdere bijdrage heb ik oa gepleit voor een beandering waar we niet
zozeer proberen oins gelijk te halen met allerlei feiten/semi-feiten; maar
waar we juist zoveel mogelijk aan onderzoek ontleende 'feiten' naast elkaar
proberen te zetten om te zien waar rode draden zijn (if any). Op basis
daarvan kunnen we dan werkhypothesen formuleren wellicht of het gewoon eens
worden dat we het niet eens zijn en er meerdere mogelijkheden zijn. In ieder
geval voorkomen we dan veel discusie over details in termen van waar/niet
waar.
Immers: wetenschap blijft een subjectieve bezigheid.

>From: muijz at dds.nl (Erik van den Muijzenberg)
>To: pnyx-parlenet at db.nl
>CC: D66 at NIC.SURFNET.NL
>Subject: de kwestie Doembo
>Date: Mon, 20 Dec 1999 22:15:47 +0100
>
>In aanvulling op wat reeds is opgemerkt over de zelfbedienings-
>democratie van Van Meeteren nog het volgende.
>
>Ik beperkte mij tot een bescheiden voorbeeld, namelijk IJburg
>als casus bij de onmacht van grote groepen burgers om het wo-
>ningbouwbeleid in hun stad te overzien. In een uitstapje wees
>ik er op dat het door burgers laten invullen van de ruimtelij-
> [...]

Dit bericht is verzonden via de informele D66 discussielijst.