[staatschuld/lastenvermindering en TKfarctie]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Fri Dec 17 08:18:16 CET 1999

"Theo Veltman" <theoveltman at hotmail.com> wrote:
Het laatste congres is een motie aangenomen waarin dat D66 streeft naar 75%
van meevallers voor vermindering staasschuld en dat lastenvermindering wordt
uitgesteld opdat met die vrijkomende geleden extra investeringen in onderwijs,
zorg ed kunnen worden gerealiseerd.

In alle perspublicaties sindsdien lees ik dat D66 op de oude lijn zit; geen
richtingverandering; geen geluid uit de TKfractie dat in lijn ligt met hetgeen
in de motie is aangegeven. Ook vandaag in de Volkskrant lees ik allerlei waar
wordt vermeld dat oa de TKfractie van D66 pleit voor extra investeringen uit
de meevallers; laten vervallen van schulden van
ontwikkelingslanden zonder een notie tav lastenverlichting en staatschuld
(extra aflossing).
Heb ik wat gemist? Het kan immers zo zijn dat ik als politiek buitenstaander
gewoon nog even niet op de hoogte ben.

---

nou ja, 'buitenstaander' zou ik niet willen zeggen, Theo. Maar de
perspublicaties waren wel wat erg kort door de bocht, ja. Tijdens het debat
over de najaarsnota heb ik juist roerende woorden gesproken over de
staatsschuld en aflossing daarvan, scepsis geuit over verdergaande
lastenverlichting, maar ook gesproken over de noodzaak om in essentiele
sectoren van de samenleving extra te investeren.
Ik had me al voorgenomen om de tekst bij de Najaarsnota naar de lijst te
sturen; ik zal dat hopelijk nog in de loop van vandaag doen.
Groeten,

Bert Bakker.