PvdA's laatste vlugschrift 175; Burger, bestuur, regeren en het nieuwe tijdperk

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Tue Dec 14 19:36:02 CET 1999

Hallo medelezers,

Tussen de natuurkundige discussie door heb ik een berichtje gepost -ter
informatie- over het Vlugschrift.

>De discussie tussen Hein van Meeteren en Erik van de Muizenberg >heeft een
>boeiend onderwerp, maar wordt gevoerd onder een >merkwaaardig hoofdje (PvdA
>Vlugschrift).

Vandaar de kop.

Ik sprak mijn zorg uit over het opheffen van NietNix, Opschudding en
Vlugschrift in dezelfde week. En toen gingen 2 lijsters met elkaar in
discussie. Het gaat inmiddels niet meer over de opheffing, maar over veel
elimentairdere zaken, waar Bo nu een 2e aanzet aangeeft (blij om).

>Stelling:
>Er is nog nooit een regering geweest welke zelfstandig beleid heeft >kunnen
>maken om een (succesvolle) samenleving vorm te geven.

Het woordje succes in deze stelling is van belang. Het communisme was
behoorlijk afgesneden van de buitenwereld. Dat was een samenleving, maar
geen succesvolle.

Maar, dat is niets nieuws...

Vraag:
Hoe krijg je de burger weer (wellicht door ICT) betrokken bij de politiek ?

Ramon