WTO en EU

Atilla Arda arda at CISTRON.NL
Mon Dec 13 09:36:11 CET 1999

Herman Beun schreef:

> Niets, want het verhaal was onzin (zegt onze ELDR-waarnemer in Seattle) en
> bovendien is de WTO mislukt. :-)

Bedoel je dat het verhaal niet op de waarheid is gebaseerd of dat het
bod van de EU-commissaris nergens op slaat en daarom geen (re)actie
waard is?

Het eerste - het is niet op waarheid gebaseerd - lijkt me sterk. Gerrit
Ybema (D66) heeft zelf aangegeven dat het bod (behoud landbouwsubsidies
en afzien van etiketten voor gen.gemod.voedsel) is gedaan door de
EU-commissaris.

Indien het tweede geval - op onzin reageren we niet - zich voordoet, dan
hoor ik graag waarom onzin van niet democratisch gekozen types
(EU-commissarissen) niet meteen van tafel wordt geveegd en de voorzitter
van het clubje plus de Nederlandse regering daarop niet wordt
aangesproken.

Mvg,

Atilla Arda             D66-fractie Gemeenteraad Amsterdam
http://arda.op.het.net  http://www.d66amsterdam.com