Diverse reacties over klimaat

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Fri Dec 10 23:26:34 CET 1999

Max Kok <m.r.kok at hccnet.nl> said:

>En als er daar nu eens ene Ali Alma, voormalig voorzitter van de Vereniging
>tot behoud van de Sahara, woont die vindt "dat dat je principieel met je
>poten van het enige echte natuurgebied in Afrika af moet blijven" ?

Beetje flauw om ergens op in te hakken wat ik als los-uit-de-pols voorbeeld
gaf (en als zodanig markeerde). Maar als je het echt wilt weten: inderdaad,
de meeste duurzame energievormen gaan gepaard met enige horizonvervuiling.
Da's iets heel relatiefs, trouwens: zonder mensheid zou er helemaal
geen horizonvervuiling zijn (behalve dan die lelijke termietentorens die
links en rechts in warmere streken, zomaar zonder bestemmingsplan!,
neergeplant worden).

Fossiele brandstoffen opstoken houdt op (hoewel er hier ook een prof te
vinden is die anders beweert - de aardmantel zou geheel uit aardolie
bestaan), het bederven van het uitzicht is van een heel andere orde.

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>