de mobiliteits lobby van Westerterp

Robert Jan Jonker rjjonker at KNOWARE.NL
Wed Dec 8 00:42:51 CET 1999

William,

ik ben benieuwd naar je bron, maar dit verhaal kan niet kloppen; ik werk
zelf nu een paar jaar aan die A1 (nu 7 rijstroken, na 2010 wellicht 10 tot
12) ;
het is wel een feit dat de capaciteit bij 70-80 km/uur hoger is dan bij
120; daarom probeert RWS de snelheid in de spits ook tot ongeveer die
waarde terug te brengen met de snelheidsaanduidingen boven de weg; helaas
zakt de snelheid dan toch vaak terug naar 10-20 km/uur, met uitschieters
naar 0. Die 120 wordt echt niet gehaald.

Robert Jan Jonker
Utrecht