Brussel-Straatsburg v.v. + vraagje

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Mon Dec 6 01:39:20 CET 1999

Ramon Barends stuurde een stukje uit de VU/ID21 nieuwsbrief:

"VU&ID pleit voor één zetel Europees Parlement
De twee VU&ID-europarlementsleden Nelly Maes en Bart Staes willen een
punt zetten achter de maandelijkse geldverslindende verhuis van het
Europees Parlement tussen Brussel en Straatsburg. Ze vragen de Europese
Raad in Helsinki het artikel over de EP-zetel in herziening te stellen
tijdens de komende Intergouvernementele Conferentie."

---
Gelukkig vindt onze Eurofractie precies hetzelfde. Lousewies meldde tijdens
het D66-congres van 20 november precies hetzelfde. Maar ik begreep dat Chirac
binnenkort het nieuwe gebouw in Straatsburg feestelijk komt openen, dus het
zou nog even kunnen duren.

VRAAGJE:

Het viel me op dat het aantal deelnemers op de d66-lijst de laatste weken vrij
plotseling gedaald is van 205 naar 180. Terwijl tot voor kort het aantal
wekelijks omhoog kroop. Iemand enig idee hoe dat komt? Niet genoeg doembo's op
de lijst (grapje)?

Groeten,
Bert Bakker.