Tweedeling gezondheidszorg

Andor Admiraal andor at WXS.NL
Tue Aug 31 18:03:14 CEST 1999

Cathja Maas:
> Maar wat vind je van mijn opmerking over het feit dat alleen gesproken
> wordt over aan het werk gerelateerde klachten?
> Een paar jaar geleden bij de veranderingen in de ziektewet hield de
> regering nog vol dat een dergelijk onderscheid niet te maken was, al
> vroeg m.n. het MKB daar wel om.

Het onderscheid word volgens Borst juist gemaakt om een tweedeling te
voorkomen, dus dat werkenden altijd een betere behandeling kunnen krijgen.
Borst stelt dat het juist deze clausule is die de tweedeling voorkomt:
immers, "wie niet werkt heeft ook geen werkgerelateerde stress". Ik ben het
met je eens als je die opmerking wat gekunseld vindt, het is volgens mij
meer een soort politieke vluchtroute.

Groet, groet,
Andor.