gezondheidszorg

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Mon Aug 30 08:44:38 CEST 1999

Hadden we met z'n allen toch bedacht dat we geen tweedeling in de gezondheidszorg wilden en dat een beschaafd land dat ook niet móet willen. Ik breng jullie de discussie over euthanasie, abortus, ouderenzorg etc. nog maar eens in herinnering.
In een toekomst -die ik niet hoop mee te maken - bedenkt en maakt men speciale "mensen" die bijzonder geschikt zijn om soldaat te worden, of wiskundige of minister van VWS. Gehandicapten zullen er niet meer zijn want die worden weggemanipuleerd evenmin als mensen met voor de maatschappij "nadelige" erfelijke eigenschappen. Ziekenhuizen kunnen we dan afschaffen en God zij dank ook de bejaarden want die spuiten we bijtijds dood. Zijn we van weer een economische last verlost. Tegen die tijd gaan we ook een gedenkteken oprichten voor Paars II, de regering die eindelijk kans zag alle spiritualiteit in de samenleving de nek om te draaien en nog uitsluitend dacht in termen van economische winst. Geen gezeik, allemaal rijk, gezond en jong. Geen rokers meer, geen drinkers, geen spuiters. Mooie wereld wordt dat.
Ach, ik zie het wat somber vanavond, maar waarom wordt Els Borst niet gewoon lid van de VVD?
Joop Swarte