Euthenasuie

vincent vincentn at XS4ALL.NL
Sat Aug 14 17:40:43 CEST 1999

Beste Karolijne, Greetje, Cathja, Marc en anderen,

Of ik lees niet goed, of Karolijne, Greetje, Cathja lezen niet goed. Maar volgens mij is Marc's bijdrage van woensdag over euthenasie juist een een aanklacht tegen de teneur dat de maatschappij vaart op het oordeel van zogenaamde 'ethisch geschoolde deskundigen', zonder rekening te houden met de
betrokkenen zelf. Zoals ik het lees zegt hij dat de resultaten van deze manier van denken mensen met een handicap reduceert tot minderwaardigen. Dit zegt hij op zo'n cynische manier, dat het ook kan lijken alsof hij vindt dat gehandicapten minderwaardig zijn. Maar het tegendeel is volgens mij het geval.

Marc, schep hier eens wat duidelijkheid over.

Met vriendelijke groeten, Vincent Nijhof