werkeloosheid

Sun Aug 8 15:22:43 CEST 1999

At 07:58 07-08-1999, J.L. Swarte wrote:
>n.a.v. het bericht van Dirk Sundman
>Wat is er nou precies verkeerd aan om van mensen die een uitkering
>ontvangen een tegenprestatie te vragen, dus om werk te doen ten dienste
>van de gemeenschap?

Mensen die een uitkering ontvangen leveren al een tegenprestatie; ze
zien (tijdelijk) af van hun recht op werk.

>Is het nou werkelijk verkeerd om mensen die of door gebrek aan voldoende
>opleiding of omdat zij de verkeerde opleiding hebben gekozen, jarenlang,
>ook al doen ze dat niet voor de pret, geld van de gemeenschap krijgen,
>zich verdienstelijk maken in bv. de ouderen- of gehandicaptenzorg?

Je kunt je afvragen of mensen zich zonder opleiding verdienstelijk
kunnen maken op het gebied van ouderen- of gehandicaptenzorg. Ook
kun je je afvragen waarom uitgerekend een groep die de facto min of
meer rechteloos is - zie mijn voorgaande mail - ook nog moet worden
opgezadeld met taken die de werkenden bewust laten liggen.

Erik vdMb