werkloosheid Amsterdam

vincent vincentn at XS4ALL.NL
Sat Aug 7 18:55:59 CEST 1999

D Sundman schreef:

> Ja waarom eigenlijk niet?

Werkenden hebben makkelijk praten over dit soort onderwerpen. Zij lopen niet
het risico op een toekomst van afstomping bij een plantsoenendienst. Laat de
mensen, die een grote mond hebben over het dwingen van anderen tot
niet-passend werk, zelf bij de plantsoenendienst gaan werken en hun baan aan
een der werklozen overlaten. Dan piepen die helden der natie wel anders.

Daarnaast kosten werklozen niets. Voor zo'n 1.100 gulden per maand geven zij
hun aanspraak weg op een deel van de grote welvaartstaart, zodat wij ieder
jaar toch weer verder op vakantie kunnen.

Als er ergens een probleem is, dan ligt dat bij de werkenden zelf. Zij maken
zichzelf met al hun (a)sociale verzekeringen zo duur dat niet iedereen aan
het werk kan. De taart is op een gegeven moment op-verdeeld. Mensen die
overblijven moeten maar gratis werken vinden de werkenden (zie de problemen
in de ziekenzorg).

Miereneuken over mensen op het absolute minimum vind ik met een vvd-eske
domheid een probleem benaderen. Het grote geld zit bij de bovenminimale
uitkeringen (wachtgeld, ww enzo). Maar daar mag niet naar gekeken worden,
want dat is iets waar de werkenden van profiteren.

Met vriendelijke groeten, Vincent Nijhof