De ambtenaar

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Mon Aug 2 19:25:56 CEST 1999

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Kaj Leers <fender at dds.nl>
Aan: Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl>
CC: D66 at NIC.SURFNET.NL <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Datum: maandag 2 augustus 1999 0:01
Onderwerp: Re: De ambtenaar

|ambtenaren,
|wel een

|Daar was ik (en de ambtenarij) al achter. En jij!?!?!
|Het punt is, dat deze Stille Macht ACHTER DE COULISSEN WERKT. Snap dit dan
|toch eens! (En zo bedoel ik het niet alleen tegen jou, maar zeer zeker ook
|tegen de rest.) Het gaat hier niet om INKOMENS van deze ambtenaren, maar om
|de MACHT die zij hebben! Al geef je deze ambtenaren 5x het huidige salaris
|per maand, deze macht geven zij NIET op zolang deze MACHT genoeg eieren legt.

|'We Run This Country' is het adagium van de ambtenaar in het hoger- en
|middenkader (uitzonderingen daargelaten). Dat verander je niet d.m.v. een
|salaris-gelijktrekking o.i.d.
|
|Want: de ambtenaar is noch juridisch noch politiek aanspraakbaar. En DAT
|moet veranderen!!!

Kennelijk snapt Kaj het niet:
Als je de arbeidsvoorwaarden van ambtenaren gelijkstelt met die van het
bedrijfsleven is het makkelijker om ze kwijt te raken. Je kunt denken aan een 4
jaarscontract met een periodieke beoordeling o.i.d.
Nu is het nog steeds te veel: eens een ambtenaar, altijd een ambtenaar. Van dit
idee moeten we af!

Ernst Debets/Zaanstad.