Labbekakken

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Wed Apr 28 11:39:45 CEST 1999

Op de lijst schreef iemand:

>schaamte voor die labbekakken die staken voor enkele procenten, terwijl
>anderen op de wereld kreperen van ellende en honger.

Eerst wil ik het volgende stellen:
Ik ben _geen_ voorstander van staken.
Stakingsrecht moet wel bestaan voor die gevallen dat het echt niet
anders kan.

Nu dan mijn antwoord:
Problemen dienen zich nooit een voor een aan. Problemen komen meestal
tegelijkertijd.
Aan de oplossing daarvan moet je dus niet item voor item werken. Je moet
alle zich aandienende problemen tegelijkertijd proberen op te lossen.
Stel dat ambtenaren nu zeggen: "Ach, ik leg mij er maar bij neer dat ik
x% minder ga verdienen. Er is zoveel ergers aan de hand in de wereld."
Over 4 jaar zeggen ze weer: "Ik leg mij erbij neer dat ik weer x% minder
ga verdienen, want er zijn zoveel schrijnender gevallen."
Ambtenaren zouden dan (x+x)% minder verdienen dan de rest.
Na 8 jaar (x+x+x)% minder, en na 12 jaar (x+x+x+x).
Dat werkt natuurlijk niet zo.

Om ze nu labbekakken te noemen, omdat er toevallig op dit moment zich
een ramp aan het voltrekken is op de balkan, vind ik te ver gaan.

P.S. Ik weet toevallig dat op 11 mei acties worden gehouden bij
Gemeentewaterleidingen Amsterdam.

--
Glenn Mellonius
mailto:glenn.mellonius at inter.nl.net