Humanitaire interventie. Ha!

vincent vincentn at XS4ALL.NL
Wed Apr 28 01:01:13 CEST 1999

Hallo Hein,

Op vakantie geweest?

Langzamerhand begin ik naar jouw standpunt te neigen inzake de
gevechtshandelingen. Het lijkt er op dat de strategische doelen in Servie een
beetje op zijn geraakt. Intussen is er niet de schijn van dat er wordt gewerkt
aan het doel van de hele operatie (Humanitaire interventie). Grondoorlog in
Kosovo wordt angstvallig gemeden.

Wat mij betreft is het nu: Of er wordt serieus gewerkt aan de bevrijding van
Kosovo, of we houden er helemaal mee op. Een beetje doelloos Servie bombarderen
wil ik niet hebben. Daar wonen ook gewoon mensen.

Daar naast de schandalige behandeling van de vluchtelingen. Laat ze maar lekker
zitten, want dat staat propaganda-technisch wel leuk. En goedkoop nog
bovendien. Nederland zit over een paar dagen aan haar tax van de opname van een
promille van de vluchtelingen. (Nederland maakt 5 procent van de EU uit). Gaat
de kamer wachten tot de motie motie-Middel/Dittrich, waarin de regering wordt
verzocht op afzienbare termijn substantieel meer dan 2000 vluchtelingen uit
Kosovo in Nederland op te nemen,
niet wordt uitgevoerd. Om vervolgens weer 4 weken te bakkeleien over de
uitvoering van deze motie. Of wordt de kamer voor een keer alert en eist ze nu
uitvoering voor volgende week. (Zal wel weer het eerste worden, een paar doden
meer of minder, daar kijken we niet op. Het baantje van een minister is vele
malen belangrijker.)

Met vriendelijke groeten, Vincent Nijhof