Bestrijding van Samaritanen

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Mon Apr 26 23:21:15 CEST 1999

Beste Krijsers en Fluisteraars,

1. Het doet me genoegen dat de NRC-H in een uitgebreid commentaar waarschuwt
voor het effect van een massale luchtbrug voor Kosovaren. De fascist Milo
lacht zich een kruk om onze automatische Samaritanen met hun pronkgedrag van
de Super-Humanist, de zachte heelmeester die stinkende wonden maakt. Het is
curieus dat men de wens tot terugkeer bij de Kosovaren relativeert of
negeert. Kennelijk wil men dwangmatig Kosovaren in de hoek plaatsen van
economische pseudo-asielzoekers. Dat zegt iets van onze Samaritanen.

2. Motie Middel-Dittrich: Deze motie is een lachertje, want gaat slechts
over kwantiteiten, hoeveelheden Kosovaren die Nederland in mogen. Op geen
enkele manier (ik baseer me op het bericht van assistent Manon Tjoa namens
Dittrich van 23 april) wordt gesproken over de noodzaak om de verdrevenen
een eigen land te geven. Een schande. Dit soort interpretatie van
mensenrechten is wel erg eenzijdig. Wat zijn de motieven voor de eenzijdige
interpretatie?

Bijzonder kwetsend is dat geleuter over eerste- en tweedegraads verwanten.
Dit onthult een intens burgerlijke, anti-moderne opvatting over relaties. Ik
dacht dat we inmiddels over de willekeurigheid van het huwelijk heen waren.
Maar nee hoor, voor die 'domme Islamieten uit Kosovo' hanteren we rustig
criteria waarvoor we ons hier zouden schamen. Deze criteria bevestigen eens
te meer mijn stelling dat we te maken hebben met arrogant, elitair gedrag.

Die walgelijke schreeuwerds en hun luchtbruggen, bah!

Henk Vreekamp, Utrecht