Oudkerk, waar was D'Ancona?

Marc-Jan Ahne mjahne at WXS.NL
Fri Apr 23 23:39:43 CEST 1999

Beste lijstgenoten

Ik heb me zeer verbaasd over de uitspraak van Oudkerk gisteren, somde opp wat er bij de ramp allemaal was verbrand (kerosine,asbest, kunstof etc.). Hierbij plaatste hij de opmerking dat de stoffen die hierbij vrij kwamen niet anders dan gezondheidsklachten konden veroorzaken voor de onbeschermde hulpverleners. Het was natuurlijk op de avond van de ramp al bekend dat deze stoffen verbrand waren, waarom is dan niet de toenmalige minister van Volksgezondheid, Hedy d'Ancona, gehoord door de commissie, zeker nu de volksgezondheid zo'n belangrijke rol is gaan spelen in het eindrapport. (overigens noem ik dit niet om Borst vrij te pleiten maar het lijkt me toch dat juist in dat eerste jaar de meest effectieve maatregelen genomen hadden kunnen worden). Misschien was het juist toen beter een medicus als minister te hebben in plaats van een politica?

Marc-Jan Ahne