AMC

Joris van den Wittenboer J.van.d.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Fri Apr 23 14:37:54 CEST 1999

Ik hoorde vanochtend op de radio dat het hele onderzoek van het AMC
verkeerd in elkaar zat. Statistisch zou het niet in orde zijn. Wie
weet hier iets van. Dit rapport is gewoon naar het ministerie gegaan
en ook daar is niet opgemerkt van de fouten. Hoe zit dit? Dit is wel
een kwalijke zaak.

Dat het AMC denkt dat een onderzoek meer schade kan aanrichten dan
goed doen, kan ik inkomen. Ik neem aan dat ze de redenen bedoelen
waarom ook geen grootschalig AIDS-onderzoek gedaan wordt. Een aantal
mensen zullen de uitslag positief krijgen terwijl ze dat niet zijn.
Er zitten nu eenmaal foutmarges in zo'n onderzoek.

Groeten,
Joris van den Wittenboer

In a word, the special emphasis is upon the policy sciences
of democracy, in which the ultimate goal is the realization
of human dignity in theory and fact. (Lasswell)