discussiecultuur

Roeline Barkhuis roeline.barkhuis at WORLDONLINE.NL
Fri Apr 23 13:00:29 CEST 1999

Beste schreeuwer

> Beste spreeuwen,
>
> Je moet mijn eerste bijdrage in deze zien als gangmaker. Ik vind het op
deze
> lijst nog steeds doodstil, terwijl het buiten bruist en borrelt.
Kennelijk
> is de discussiecultuur binnen D66 ook nogal armzalig, iets wat men
anderen
> terecht verwijt.

Heleboel knip knip

> Henk Vreekamp, Utrecht

Buiten bruist en borrelt het. Inderdaad. Al ruim een jaar lang is binnen de
onderwijswereld in Alkmaar bekend dat de speeltoestellen op een groot
aantal Alkmaarse schoolpleinen zeer gevaarlijk zijn. De D66 wethouder van
onderwijs is druk in discussie  met de bestuurscommissie van openbaar
onderwijs. En maar discussieren en elkaar verantwoordelijkheden toeschuiven
en er maar niet uitkomen wie dat moet betalen en ... etc.

Gisteren was het dan eindelijk zover. Een 9 jarig jongetje hangt
horizontaal op zo'n 1.75 meter hoogte aan zo'n speeltoestel en de paal
begint te wiebelen en ...

De paal was bij de grond, of net onder de grond doorgerot. Hebben we
achteraf kunnen vaststellen.

Wie is er verantwoordelijk?

Maar laten we doorgaan met de eigenlijke discussie. We dwalen af. Hoe is
dat ook al weer, visie ontwikkelen of pragmatisme?

Groeten, Roeline Barkhuis.