Borst eruit?

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Thu Apr 22 08:04:06 CEST 1999

Beste spreeuwen,

Omdat onze gebruikelijk overlastige vogels nu angstvallig zwijgen in een
heikele kwestie, open ik de kwestie maar op de lijst:

Wat mij betreft hoeft Borst niet op te hoepelen. Dat ambtenaren en politici,
behalve de jarenlang als halve zool behandelde PvdA-Van Zijl, niet alert
hebben gereageerd is duidelijk. Maar in deze kwestie heeft het parlement ook
geen recht van spreken. Ze hebben de zaak ook laten verslonzen, net als dat
Kok niet gecoordineerd heeft, Borst te weinig medisch onderzocht en
Jorritsma zich een oor liet aannaaien door de luchtvaartlobby.

Ik heb liever een duidelijk wetgeving en een onafhankelijk orgaan dat niet
verkokerd is en kan functioneren als de Rekenkamer, de Beurscontrole of het
Commissariaat voor de Media. De huidige controleurs moeten eruit en de
politici moet na een mea culpa een onafhankelijke constructie bedenken. Dat
heb ik liever dan sensatie.

Henk Vreekamp, Utrecht