1939?

Rik Jungmann rik.jungmann at WXS.NL
Sun Apr 18 03:13:24 CEST 1999

In 1938 - 39 deed de Nederlandse regering alles wat in zijn macht lag om te
voorkomen dat Duitse joden als vluchteling de grens over zouden komen. Lukte
ze dat toch, dan hadden wij daar inmiddels een fraai kamp voor gebouwd.
Westerbork, wat de Duitsers later goed van pas kwam.

Laten we het nu beter doen dan toen. Ook ik vind Cohen wel erg
technocratisch reageren. Zelfs een tent met verzorging, eten en drinken op
de hei in Ermelo is op dit moment echt nog vele malen beter dan in de open
lucht in Kukesj of uren opgesloten in een autobus.

De redenering dat Milo zijn zin krijgt als ze uit de regio weggaan snijdt
hout.
Maar als de mensen daar kreperen heeft Milo nog meer zijn zin.
Kiezen uit de minst kwade optie leidt dus toch tot ruimhartige opname in
Nederland.

En intussen doorgaan met bombarderen....

Tenslotte nog even de heilige vader. Hij verbiedt de morning after pil voor
door serven verkrachte Kosovaarse vrouwen. Ik vond hem al raar. Nu weet ik
het zeker. Hij is los van de wereld, hij is getikt.

Rik.