Freek

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Apr 13 00:22:21 CEST 1999

De stellingen worden betrokken:

Rik Jungmann wrote:

> Als de Amerikanen in 1944 gedacht hadden: "ze zoeken het maar uit in Europa,
> dan had ons leven er heel anders uit gezien."

Het spijt me, maar een volstrekt verkeerde vergelijking. Daarbij waren
het niet `de Amerikanen', maar u vergeet de Canadezen, Engelsen,
Nederlanders, Fransen, Knillers, Indiers (in het Engelse leger), en
Russen. Zij allen werkten mee aan de bevrijding van Europa uit de kluwen
van de Nazi's. De Amerikanen komt niet de enige eer toe. Duitsland had
heel Europa bezet, vermoordde systematisch miljoenen joden, had
concentratiekampen op grote schaal, en voerde waanzinnige
aanvalsoorlogen uit. Het is lekker om de serviers (een van de grootste
slachtoffers van het Nazi regime overigens, terwijl Albanie, Kroatie,
Macedonie, Slovenie, dalmatie etc  met de Duitsers collaboreerden) als
nieuwe nazi's af te schilderen, maar het tart elke vergelijking. Geen
lieve jongens, de Serviers, maar nazi's zijn ze niet. Zoals ze zelf bij
herhaling zeggen: we hebben nog nooit een ander land aangevallen. Dat
kunnen we van enkele NATO-lidstaten niet zeggen.

> Dus fractie, geen slappe knieën, houdt nog maar even vol.
> (Maar geen grondtroepen naar Kosovo, want dan is de beer los. Dat heeft nog
> nooit iemand gewonnen.)

Daar komen de slappe knieen weer. Dat hoorde ik eerder. Bij de varkens.
En wat gebeurde er? Kunnen we niet wat pro-actiever zijn?