Kosovo

Dirk van der Woude vdwoude at CISTRON.NL
Fri Apr 9 10:17:38 CEST 1999

Marc-Alexander Fluks wrote:

Waarna ernstig behoefte aan een flame!

>  Na een weekje afwezigheid weer terug op de centrale commentaar-positie,

Wij Fluks...

>  Merkwaardig dat juist mij dergelijk verwijt wordt gemaakt. Als ik iets
>  volkomen abject vind, dan is het wel ethiek.

Inderdaad, mensen kunnen zich beter wijden aan het bestuderen van
de fundamentele eigenschappen van M-giant sterren, heel zinvol immers
als we daar volgend jaar toch langs vliegen.
(zie http://www.astro.uva.nl/~fluks/, let niet op de meestal
outdated links)

> Ik ga immer voor de werkelijkheid.

En dan bij voorkeur mega-lichtjaren verderop.

>  Het wordt een puinhoop indien men z'n lot ondergeschikt maakt aan hogere
>  machten en daarna meent te gaan moeten handelen. De meest populaire
>  handeling tegenwoordig is overigens het passief blijven en/of het weigeren
>  van koers te veranderen.

De resultante van visies als de jouwe.

>  De hogere machten die hier in het spel zijn, hebben klinkende namen:
>    * De Internationale Gemeenschap.
>    * De Internationale Vredesmacht.
>    * De Universele Mensenrechten.
>  Dus: lekker gezellig, lekker rustig en lekker lief zijn voor elkaar. Probleem
> is evenwel dat dit dus allemaal lariekoek zij en wie met derge-
>  lijke flauwekul bezig is, wordt op een goed moment ingehaald door de
>  werkelijkheid.

Hoorde je ook in de jaren '30, vaak onder toevoeging van de
constatering dat Mussolini er toch maar mooi voor had gezorgd
dat de italiaanse treinen nu op tijd reden en Hitler toch maar
mooi de werkloosheid had opgelost.

>  Om de een of ander reden moet ik deze dagen vaak aan Winston Churchill
>  denken.

Ook zo'n real-polititiker, groot strateeg in Zuid-Afrika (burger-concentratie-
kampen), tijdensWO1 (Dardanellenlanding) en in WOII (1. hoe zorg ik dat
die Joden niet naar Engeland vluchten, 2. ik weet wel dat die joden in
Polen worden vergast, maar ik doe er niks aan, ik gooi liever alle
Duitse steden plat ook al heeft dat geen enkel effect op de oorlogsproductie).

Dank voor uw visie op mensenrechten, uw heldengalerij en dit helder inzicht
in uw binnenwereld, heer Fluks.

Dirk