Kosovo nu

Paul van der Weijden paulew at DDS.NL
Tue Apr 6 10:14:59 CEST 1999

>Het enige doel kan nu zijn om de omvang van het menselijk drama te beperken.
>Minimalisering van aantallen onschuldige slachtoffers.

Door een grondoorlog a la Vietnam te beginnen?????

>Vervolgens moeten zo snel mogelijk zoveel als nodig (meer dan 100.000)
>zwaarbewapende NAVO-troepen worden gelegerd in Macedonie, Albanie, Bosnie en
>indien mogelijk Montenegro.
Ja, goed idee.... Er zijn ongeveer 300.000 Servische oorlogsveteranen die
we moeten bevechten... Wat dacht je van een half miljoen NAVO-troepen....

> Zij moeten de zwakke vrede in deze gebieden
>waarborgen en kunnen tegen de tijd dat ze op volle sterkte zijn, de strijd
>in Kosovo aangaan (als dat tegen die tijd nog zin heeft).
>De eerste troepen moeten nu al op transport.
Waar mogen ze landen dan Mark? In Albanië? een half miljoen troepen samen
met die vluchtelingen, zelf de beste generaal kan dat volgens mij niet
coordineren, of gaan we toch maar weer een paar naties hun souvereiniteit
schenden...

>En Milosevic?????? Hij mag de dans natuurlijk nooit meer ontspringen.
>Natuurlijk mag een deal met de duivel worden gesloten, als daarmee het leven
>van vele duizende mensen kan worden gespaard. Maar hij, en zijn
>moordenaarsbenden, mogen zich nooit meer veilig voelen. Ooit moet hij worden
>gearresteerd of ontvoerd en daarna berecht. De boodschap aan de volgende
>dictator moet duidelijk zijn.

En dat gaat natuurlijk is het volstrekt ethische land "Nederland"
gebeuren...? Wat doen wij ondertussen met ons oorlogsverleden (Indonesië)?

Paul

        "The path of the righteous man is beset on all sides with the
iniquities of the selfish and the tyranny of evil men.
        Blessed is he who in the name of charity and good will shepherds
the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's
keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon those
with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and
destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay
my vengeance upon thee."

Quentin Tarantino